Thursday, July 17, 2008

HARA HURU BIRU HARU


gambar ini tiada kena mengena dengan apa yang tidak kena mengena dengan gambar ini

Semenanjung Mesia + Borneo mnjadi
HARA HURU BIRU HARU yang dibuat2 oleh sejenis atau species kaum yang amat2 menyukai HARA HURU BIRU HARU. Aku isteri n famili serta rakan2 sangat KEJI melihat aksi spesis kaum ini mencetuskan idea2 bangang dan laknat untuk mensahihkan yang Mesia ini HARA HURU BIRU HARU.


BLOK BLOK BLOK
minyak naik
barang naik
gaji x naik-naik

ada plak yang kata.."Kan gaji baru naik ari tu?...
ada plak yang jawab.."Itukan kenaikan untuk 15 tahun yang dulu"


bodoh betul la....harga petrol Mesia mesti mengikut pasaran dunia. Pasaran minyak Mesia harus setanding dengan pasaran global. Dolar Amerika dijadikan ukuran dalam penjualan minyak dunia. Aku jijik mendengar pemimpin bersurah. Aku saman kau...kau saman aku. Aku sumpah kau...kau sumpah aku. Duit saman kita kongsi sama-sama. OK x?

Macammana pula dengan pendapatan rakyat a.k.a GAJI. Adakah gaji rakyat Mesia setaraf dengan pasaran dunia. Berapakah gaji seorang kerani di Singapora..berapakah gaji seorang pencuci tandas di negara TemasiQ itu. Bandingkan pula gaji seorang pegawai kelas pengurusan di Mesia. Aku berani jamin...gaji pegawai tersebut kurang sedikit je dengan si pencuci tandas di SingapOra.

ada plak yang kata..."Duit TemasiQ tinggi la, mesti la gaji dia tinggi"
ada plak yang jawab... "Sebab itu la SingapOra lebih maju dari kita"
ada plak yang jawab... "Sumber pendapatan Mesia belum global la...baru nak GLOKAL"
ada plak yang nasi tambah... "YahuDIE yang tolong, sebab itu la TemasiQ kaya"
ada plak yang tambah lauk ayam... "PM Israkil pun kena siasat dengan polis, PM Mesia mcm mana? (p**gi MAMPOS)

aku berdoa kepada Pencipta yang maha Agung supaya diberikan ketenangan jiwa kepada aku dan isteri.

JIWA TENANG dari MESIA

nota kaki : untuk makluman permohonan kad kredit meningkat dengan jayanya. Terutama dikalangan sahabat2 ku dengan alasan nak isi minyak dan yang sedih sekali sebab nak beli susu anak -SIAPA ZALIM?

1 comment:

Anonymous said...

"Sumber pendapatan Mesia belum global la...baru nak GLOKAL"


Ini slogan Pak Najib tu...